Treeningute juht Mirjam Lehismets: Miks jätkata suvel treeningutega?

25.07.2019

Päike ja rand ei ole põhjused otsimaks vabandusi sügisel, miks suvel ei olnud aega trenni teha. Suvi kestab ja kunagi ei ole hilja alustada või jätkata hea vormi nimel. Päike annab energiat, tule ja kasuta seda treeningutel!

Suvi on eriline aeg – päike, puhkus, ilus ilm, pikad ja soojad õhtupoolikud ning suurem hulk energiat. Kuid on ilmselge, et suvisel ajal kaks kuni kolm kuud „puhates” on võimalik nullida sisuliselt kogu sügisel ja talvel tehtud töö. Ole see, kes käib regulaarselt trennis. Seda eesmärki täites tulevad tulemused igal juhul!

Oluline on leida võimalus, kuidas jätkata harjumuspärase jõusaali või rühmatreeninguga.
Kõik on tehtav, kui tahe on olemas!

Kui aga tekib küsimus, kuidas tihedatesse suveplaanidesse treeningud ära mahutada, siis võta treeningut suvel elementaarse tegevusena ja sobita see oma päevakavasse. Meil kõigil on päevas täpselt 24 tundi nii talvel kui suvel. Järjepidevus tagab edu!

Nõuanded suvisteks treeninguteks 

1. Kui päevakavas on palju tegevusi, siis tõuse tunnike varem ja tee virgutav treening päeva esimese tegevusena kohe ära. Nii võid kindel olla, et trenn ei hakka teisi tegevusi segama.

2. Kui spordisaal jääb kaugeks ja veedad palju aega näiteks suvekodus, siis vähenda treeningu sagedust ja tõsta mahtu või/ja intensiivsust. Treeni näiteks nelja korra asemel kolm korda nädalas.

3. 1–2 nädala pikkune paus treeningutest on täiesti normaalne ja vahel isegi vajalik. Ära karda organismile puhkust anda, eriti kui oled kõvasti pingutanud. Oluline on muidugi pärast paarinädalast puhkust trennilainele tagasi saada, et puhkusenädalatest ei saaks kuud.

4. Järjepidevus treeningutes tähendab ka järjepidevust tervislikus ja mitmekülgses toitumises. Seetõttu tuleks suvel ka jälgida, et võid kõike süüa, kuid sobilikes kogustes.

Miks olla järjepidev?

1. Tegelikkuses on jõusaalis treenimine üheks parimaks viisiks, kuidas saavutada esteetiline ning toonuses keha. Järjepidevalt treenides ei mõju suvised grillid figuurile laastavalt. Panusta suvel enda kehale ja avastad sügisel, et vorm on parem kui kevadel ja grillipidudest pole jälgegi.

2. Kui lihastele anda veidi toonust, näed parem välja ka ujumisriietes.

3. Kolmenädalase pausi järel hakkavad jõunäitajad vähenema ning keha kaotab ka lihasmassi, kuid seda vaid juhul, kui kehale ja lihastele üldse vajalikku koormust ei anta. Saavutatut hoida on palju lihtsam kui nullist alustada.

4. Kui suudad suvel treenida, on lihtsamast lihtsam sügisel jätkata. Lihtne, kas pole!

5. Sa ei saa treeninguid ei ette ega tagantjärele teha. Jäi vahele, siis jäi. Tähtis on aga rutiini järgmisest trennist jätkata.

6. Kui siiski tunned, et sa ei suuda olla järjepidev ning ei leia endas piisavalt motivatsiooni, on mõistlik pöörduda personaaltreeneri poole. Personaaltreeneri abiga saad teadlikumaks nii treenimisest, oma kehast kui ka toitumisest. Samuti on treener sulle toeks teekonnal tervislikuma elustiili suunas, et olla enesekindlam ja tervem.

 

Esmakordselt ilmunud Eesti Ekspressi eriväljaandes Sprint, juuni 2019.