Eilini lugu: teekond parema mina suunas

14.08.2019

Minu nimi on Eilin. Olen 33-aastane kahe lapse ema, kes lihtsalt lasi ennast käest – kiire elutempo, lapsed ja töö. Kuigi lapsed on mul alati hoitud minu vanemate abiga. See kõik sai minu kaalutõusul määravaks. Lisaks veel ebatervislik toitumine, vahel ainult korra päevas söömine ja suitsetamine.

Mind tõi reaalsusesse tagasi see, kui arst ütles mulle, et nii jätkates on mul varsti suhkruhaigus – veresuhkur oli juba väga kõrge ja igapäevaseks sai südame puperdamine, mida enam kunagi kogeda ei soovi. Siis mõistsin, et pean midagi ette võtma.

Ütlen ausalt – tegin maovähendusoperatsiooni. Nüüd usun, et oleks saanud ka ilma.

Otsustasin alguses, et päris abita ma hakkama ei saa (nüüd usun, et eksisin). 2017. aasta jaanuaris lasin endale teha maovähendusoperatsiooni, mis aitas kaalulangusele kindlasti kaasa, aga ainult selle operatsiooniga ei saavuta midagi. Kindlasti 90% tulemustest on ikkagi toitumise ja trenni abil tulnud. Eestis tehakse neid operatsioone väga kergekäeliselt, aga järelkontroll on puudulik. Mina uurisin ise väga palju toitumise kohta, et mida võib pärast operatsiooni süüa ja mida mitte.

Personaaltreeneri leidmine ja treeningute eesmärk

Pärast operatsioonist taastumist otsustasin pöörduda personaaltreeneri poole, et päriselt oma keha käsile võtta ning tervislik vorm saavutada. Personaaltreener Kadi Hundi leidsin enda väga hea sõbranna Külli kaudu kes ise oli sel hetkel juba mõnda aega Kadi väikegrupi treeningutes käinud. Esialgu läksin tema trenni proovima. Kadi tundus väga noor ja alguses ei olnud lootused kõrged, aga käsi südamel saan öelda, et see, kuidas Kadi suudab mind motiveerida, on täiesti uskumatu. Ka siis, kui olen surmväsinud, suudab ta selgeks teha, et pean endast 100% andma.

Minu treeningute esialgne eesmärk oli kaal normi saada. Selle olen peaaegu juba saavutanud, ainult natukene on veel minna. Praeguseks hetkeks olen kaotanud 57 kg. Kindlasti soovin kasvatada lihasmassi ning hetkel on eesmärk osaleda Tallinna Maratoni poolmaratonil ning joosta ära 21,1 km. Enne pikemat maratoni lähme koos Kadiga jooksma ka Peetri Jooksule 10 km distantsi. Edasine eesmärk ongi hakata erinevatel jooksudel käima. Hetkel on pisikene eesmärk suuta teha 25 kätekõverdust.

Minu suhe trenniga oli enne Kadi juurde tulekut NULL

Enne Kadi juurde tulekut ei teinud ma üldse trenni. Täiesti null. Nüüd käin regulaarselt Kadi juures 3x nädalas personaaltreeningus ja lisaks jälgin, et iga päev tuleks täis 10 000 sammu. Nii hoian ennast igapäevaselt aktiivsena.

Kui ma hakkasin trennis käima, olid minu selg ja puusad haiged ja valutasid. Ma ei saanud rippuda, pooli harjutusi teha, jooksmine ei tulnud kõne allagi. Tänasel päeval suudan joosta, rippuda, ei ole probleem teha kätekõverdusi. Kadi abiga olen saanud enda keha korda ja korralikult toonusesse. Oleme käinud koos Kadiga läbi tulest ja veest, oleme koos saanud naerda ja nutta. Kõige eredamalt ongi meelde jäänud see, kuidas ma esimest korda korralikult joosta suutsin. See tunne, mis mind valdas, oli uskumatult hea.

Kõige raskem on ennast jagada töö, kodu ja trenni vahel. Mõnikord tunnen, et üldse ei suuda ennast motiveerida. Aga Kadi saab alati aru, kui mul mott maas on ja teab täpselt, kuidas mind uuesti õigele teele tagasi juhatada.

Mida soovitan inimestele, kes on sarnases olukorras nagu mina alguses?

Soovitan mõelda, mis on Sinu jaoks tähtis? Kahjuks lasin mina asja väga kaugele enne kui hakkasin mõtlema. Mõtle iseenda ja oma pere heaolule. Minu jaoks on tähtis mu kallis abikaasa ja lapsed. Teen seda ka nende nimel, et näha oma lapsi kasvamas ja olla neile eeskujuks.